Skip to content
Header stap 3

Cursus Grenzen stellen en bewaken (Stap 3)

voor secretaresses en andere (management)ondersteuners

Nee zeggen, met respect voor jezelf en de ander

Als secretaresse of (management)assistente wil je graag alles aankunnen. Je bent een duizendpoot, houdt je leidinggevende uit de wind en lost alles op. In het programma Persoonlijk Leiderschap heb je grip op je werkdag gekregen, maar nee zeggen is moeilijk. Door een complimentje, onder druk, uit gewoonte of schuldgevoel is het een pittige klus om je grenzen te bewaken.

Alsof nee zeggen nog niet moeilijk genoeg is, zijn er ook leidinggevenden die doof zijn voor een ‘nee’. Dat kan jou stress, buik- of hoofdpijn opleveren en maakt je doodmoe. Hoe maak je dan (weer) duidelijk dat hij jouw grens overschrijdt?

Colinda is heel resultaatgericht

‘Ik ben naar Colinda gegaan omdat ik gehoord had dat zij je kan helpen als je tegen een burn-out aanloopt. Ik was echt bang dat ik een burn-out zou krijgen, omdat ik op het werk over me heen liet lopen. Ik kon de situatie op het werk zelf maar niet veranderen. Door coaching ben ik gaan zien waarom ik op mijn werk mijn grenzen niet durfde aan te geven. Ik heb veel inzichten gekregen en tools zodat ik nu weet hoe ik mijn grenzen kan bewaken. Zij is heel resultaatgericht. En wat ik fijn vond is dat zij niet alleen praat maar je ook letterlijk in beweging zet.’  Andrea

Cursusprogramma Grenzen stellen en grenzen bewaken

In dit programma ervaar je hoe je je grens beschermt en kunt meebewegen, zodat je zelfrespect en de relatie met je leidinggevende verbeteren.

Hoe gaan we dat doen:

  1. Om grenzen te stellen, moet je ze eerst kennen. Welke zijn voor jou belangrijk?
  2. Wat is jouw stijl om je grenzen aan te geven? En hoe bewaak jij ze als je weerstand voelt of ze genegeerd worden?
  3. Welke signalen geeft je lichaam als je grens wordt overschreden? Je voelt nu waarom het voor jou zo belangrijk is dat je je grenzen bewaakt.
  4. Je leert verschillende manieren om nee te zeggen en mee te bewegen, zonder je schuldig te voelen.
  5. Je gaat oefenen met je grenzen aangeven, zodat dat je makkelijker afgaat.

Wat levert Grenzen stellen en grenzen bewaken je op?

Dit programma werkt niet alleen op je werk, maar geeft ook veel eyeopeners voor je privéleven.

Het resultaat van Grenzen stellen en grenzen bewaken:

♥  Je zegt voortaan nee zonder schuldgevoel
♥  
Je kunt de ander helpen binnen je eigen grenzen
♥  
Je houdt voldoende energie over voor jezelf en je gezin

Wil je weer energie overhouden?

In de training Met plezier top!ondersteuning verlenen en voldaan op tijd naar huis begeleid ik je naar een leven waarin jij zelf en anderen jouw grenzen respecteren, zodat je je weer energiek voelt. Wil je dat ook? Ik zou het leuk vinden om je te helpen.

Wil jij grip op je werkdag?

Lijkt het jou onmogelijk om controle te krijgen op je werkzaamheden en tegelijkertijd top!ondersteuning te bieden? Dan nodig ik je graag uit voor de training Met plezier top!ondersteuning verlenen en voldaan op tijd naar huis.

Quotes_gemeendeJa

STAP 1
Dag werkdruk

We zetten jouw ideale werkdag om in een actieplan. Je krijgt minder stress en meer rust in je hoofd.

STAP 2
Grip op je werkdag

Krijg meer grip op je werkdag en
word een dienende leider. Jouw ondersteuning is top!

STAP 3
Grenzen aangeven

Leer gelijkwaardig grenzen stellen.
Je beweegt op een coöperatieve manier mee, zónder schuldgevoel.

STAP 4
Slimmer werken

Sneller werken? Of langer werken? Nee, door slimmer werken zijn je werk en privé steeds in balans.

boog

Contact

Bruininkhuizen 9b
4875 AE Etten-Leur
06 - 51 74 72 33
contact@happyassistant.nl​
KvK 59858613

©2019 Happy Assistant | Privacyverklaring | Algemene voorwaarden​​